Skocz do zawartości

Renowacja kapelusza skórzanego


Jethro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przyznam się szczerze, że w temacie odpowiedniej pielęgnacji skór jestem zielony, jak szczypiorek na wiosnę ;) Do dziś używałem (a w zasadzie nada używam - bo na przesyłkę trzeba jeszcze ciut poczekać) zwykłych past do butów typu Kiwi i balsamu woskowego ARA (czy jakoś tak).

Rozejrzałem się już trochę po forum i wiem mniej - więcej co kupić na początek do butów. Pytanie jednak - które produkty, takiego Saphira na przykład, będą najlepsze przy renowacji i późniejszej pielęgnacji czarnego kapelusza kowbojskiego (skóra naturalna, bydlęda)? Będę dźwięczny za wskazówki i porady, a (jeśli renowacja się powiedzie) odwdzięczę się fotorelacją z przebiegu tejże operacji (bo renowacji kapeluszy to tu jeszcze chyba nie ma) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyzwanie :) Czad :)

 

Żeby kompetentnie i precyzyjnie doradzić, wklej nam tu proszę kilka fotek obrazujących problem. Skoro renowacja, to zakładam, ze kapelusz posiada jakieś, przetarcia, rysy lub przebarwienia, których należy się pozbyć. Ale póki nie zobaczymy radzić nie będziemy, bo to trochę jak wróżenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparat odmówił współpracy, a telefonem... cóż, słabo wychodzi :p

Spróbuję jutro powalczyć z tą piekielną machiną, dziś tylko opiszę podstawowe problemy:

  1. Wyblakły kolor (następstwo noszenia go w deszczu, szczególnie ucierpiało rondo)
  2. Miejscami rysy
  3. Deformacja (niestety nie robią prawideł do kapeluszy :/ )
  4. Skóra nie jest licowana. To coś jakby pomiędzy nubukiem a licem (opisowo nazwałbym to "zmechacone lico" :p - ale tak było od nowości)

Mam nadzieję, że zdjęcia pokażą więcej. Staruszek jest leciwy, ale mam do niego sentyment, bo to mój pierwszy ;)

 

I jeszcze odbiegając od skór, a pozostając przy kapeluszach - czy Saphir produkuje coś do filcu? Takie pytanie bonusowe :p

Odnośnik do komentarza