nie_problem Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 Witam! W Polsce niestety niewiele jest miejsc, niewielu jest rzemieślników, pracowni i szewców, którzy oferują miarowe szycie obuwia. Dosłownie kilka pracowni w Warszawie (jeżeli są jakieś miejsca poza Stolicą proszę dopisywać). Pracownie realizujące indywidualne zlecenia klientów, ceniących sobie optymalne dopasowanie obuwia, komfort i niepowtarzalny urok rękodzieła to najczęściej magiczne miejsca z niepowtarzalnym klimatem i niesamowitą historią. Każdy mistrz rękodzieła to nietuzinkowa osobowość, potrafiąca zaczarować potencjalnego klienta swoją pasją, historią i detalami związanymi z czysto techniczną realizacją zamówienia. W pracowni obuwie szyte jest ręcznie z dbałością o każdy detal. Tu pracy szewców nie zastępują maszyny. Ręczna, precyzyjna praca, serce i pasja. Obuwie szyte jest z najlepszych gatunkowo skór w bajecznym wyborze kolorów. Zlecić można również szycie obuwia ze skór egzotycznych - struś, płaszczka, wąż, krokodyl ... Na etapie planowania i omawiania zlecenia klient ma okazję zadecydować o każdym detalu zlecenia, może przedstawić swój projekt, swój pomysł. Po fachowej korekcie projektu ściągana jest miara obu stóp z uwzględnieniem indywidualnych preferencji i potencjalnych niuansów ortopedycznych. Tu każdy but będzie idealnie dopasowany do stopy, a każdy detal znajdzie swoje odbicie w ukształtowaniu wnętrza obuwia. Pracownie obuwnicze to przede wszystkim obuwie klasyczne, ale dobry rzemieślnik wykona również niepowtarzalne obuwie do jazdy konnej, gry w golfa lub podejmie się nietypowych zleceń wedle oczekiwań klienta, łącząc na przykład różne konwencje. Niektóre pracownie wykonają również paski, torby, torebki, portfele, wizytowniki ... Tak - obuwie szyte na miarę to wydatek większy niż buty z taśmy produkcyjnej. W zależności od rzemieślnika, rodzaju skór, specyfiki zlecenia - w Polsce generalnie to wydatek rzędu 1200 - 4500 PLN. Dość często również kosztowne markowe buty produkowane masowo nie uwzględniają jednak specyficznych, indywidualnych potrzeb naszych stóp. W halach produkcyjnych niedostępna jest również najwyższa jakość skór osiągalna tylko w poszczególnych pracowaniach. Globalne cięcie kosztów odbija się na jakości wykonania. Buty z półki sklepowej nigdy nie dorównają kunsztem wykonania, dopasowaniem, komfortem, jakością i elegancją parze miarowo szytego obuwia. Buty szyte na miarę - esencja doskonałości. ADRESY I KONTAKTY: Jan Kielman i Syn Pracownia Obuwia ul. Chmielna 6, 00-020 Warszawa, PL tel/fax: +48 (22) 828 46 30 www.kielman.pl jan@kielman.pl Tadeusz Januszkiewicz Specjalistyczna Pracownia Obuwia, ul. Chmielna 10, Warszawa, tel: 22 827 93 60 www.januszkiewicz.chmielna.waw.pl Jan Wielądek Pracownia obuwia, obuwie męski i jeździeckie na zamówienie. Ul. Marszałkowska 41 (w bramie) Tel: +48 22 621 54 07 Kurkus Bronisław Pracownia obuwia Ul. Złota 73 00-819 Warszawa tel. 0 22 652 16 76 Ryszard Duranc Pracownia Obuwia Aleje Jerozolimskie 51 00-697 Warszawa Jacek Kamiński Pracownia Obuwia ul. Nowy Świat 22 00-373 Warszawa POLSKA tel. +48 22 826 07 24 info@brunon.pl www.brunon.pl Jerzy Bukowski Szewc ul. Sławkowska 11 Kraków Dariusz Lewandowski Szewstwo Artystyczne - Pracownia obuwia Lewandowski Ul. Piotrkowska 82 Łódż Tel. 042-633-12-82 508-178-043 http://www.szewstwoartystyczne.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted June 14, 2011 Author Report Share Posted June 14, 2011 Kilka fotek z wizyty w pracowni Jan Kielman i Syn pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted June 14, 2011 Author Report Share Posted June 14, 2011 I kilka par butów z pracowni Kielmana: Plus to co w wątku: Damskie Lotniki od Kielmana pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blatio Posted June 23, 2011 Report Share Posted June 23, 2011 Ja bym jeszcze dodał do tego Hanzela: ---------------------------------------- „HANZEL” PRODUKCJA OBUWIA ul. Grel 13, 34 – 471 Ludźmierz woj. małopolskie tel/fax: +48 18 26 555 46 biuro@hanzel.pl www.hanzel.pl ---------------------------------------- Może nie robią tak zaawansowanego szycia na miarę jak u Kielmana, gdzie każdemu jest robione indywidualne kopyto do każdej stopy z osobna, ale w razie potrzeby potrafią dopasować i dobrać odpowiednie kopyta z tych co mają, aby bardziej dopasować obuwie do stopy klienta. Wszystkie moje 4 pary butów od Hanzela musiały być pasowane do mojej stopy, która jak się okazało, na długość jest 42, a na szerokość jak 44. W razie czego kopyta mogą być nadbijane indywidualnie dla każdej stopy, z uwzględnieniem halluxów chociażby, czy też nierównej długości stóp. Jak trzeba, to i innych przeróbek w butach dokonają, z tego co mi wiadomo, np. cholewy w wysokich myśliwskich butach mogą dostosować jak ktoś ma bardzo grubą łydkę, itp. A przy tym warto dodać, że tego typu przeróbki ciągną za sobą dopłaty w dość rozsądnym zakresie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted June 23, 2011 Author Report Share Posted June 23, 2011 Cenne Info - podzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blatio Posted June 23, 2011 Report Share Posted June 23, 2011 Dodam jeszcze, że wiadomo - najlepiej się pofatygować na przykład do firmy osobiście, tak jak ja to zrobiłem 3 lata temu, gdy chciałem zamówić pierwsze buty. Wtedy najlepiej człowiek sobie przymierzy, stopę mu zmierzą, itp. Można też samemu sobie obmierzyć stopę w ważnych punktach i wysłać pomiary producentowi, można też zrobić sobie obrys stopy, zeskanować z opisanymi wymiarami i wysłać. Mnie Hanzel osobiście stopę mierzył wtedy, hehe I potem wyszły "kwiatki", że do przyszwy długości 42 musieli mi dokleić podeszwę 44, bo na szerokość tylko taka im wchodziła na kopyto w 006-kach. Ale jakoś od 2,5 roku mi się taka hybryda sprawdza i nawet dobrze wygląda, więc się udało Oprócz tego takie fanaberie jak kolor skóry, czy rodzaj podszewki i podeszwy do wyboru, to już formalność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted July 3, 2011 Report Share Posted July 3, 2011 Ja jeszcze bym dodał nowa pracownię: Pracownia Obuwia Bożenna Dąbrowska- Zbigniew Gadomski . Adres: Al.Ujazdowskie 22 00-478 Warszawa Polska telefon: 22 622 03 74 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted July 3, 2011 Author Report Share Posted July 3, 2011 Dzięki, dopisujcie dopisujcie A ja co jakiś czas będę aktualizował pierwszego posta. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
purse Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Ślubne buty na miarę http://www.bialebuty.com.pl/ no i totalny szał http://loft37.pl/aboutus/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted October 23, 2011 Author Report Share Posted October 23, 2011 loft37.pl - fajny pomysł Purse, jak oceniasz te buty żeńskim okiem? Bo co ja się tam znam, podoba mi się historia i pasja Pań założycielek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
purse Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 nie_problem mimo, że pomysł nie jest autorski, bo za naszymi granicami jest sporo takich firm, to należą się im gratulacje stworzyły taką firmę w czasach gdzie Cena Czyni Cuda. Chińszczyzna nas zalała, dobrych produktów jest z dnia na dzień co raz mniej. Solidne firmy mając doświadczenie i dobry warsztat zwyczajnie się zamykają. Panie wolą kupić trzy tanie pary butów w trzech kolorach niż jedną porządną. Nie ważne czy stopy śmierdzą po dwóch tygodniach, a podeszwa ściera się po miesiącu użytkowania, ważne, że ma zawaloną szafę butami. Wracając do loft37 dają radę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted October 23, 2011 Author Report Share Posted October 23, 2011 Super. To trzymam kciuki za to przedsięwzięcie. To przykład tego, iż jak się bardzo chce - to można. Szacunek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fizyk Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 (edited) Ja jeszcze dodam: "U szewca" ul. Okulickiego 33 37-450 Stalowa Wola http://www.obuwiehistoryczne.com Firma specjalizująca się w różnego rodzaju butach z minionych epok. Od rzymskich legionów po II wojnę światową. Podobną firma jest także: Pracownia Obuwia W. Barski Piastowska 17/19 97-500 Radomsko, Tel.: 447383077 Edited November 3, 2011 by nie_problem link Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted January 16, 2012 Author Report Share Posted January 16, 2012 Dostałem cynk, że w Krakowie przy ul. Krakowskiej Pan Andrzej Dębski prowadzi pracownię obuwia. Nic więcej póki co na temat nie wiem. Może ktoś był i podzieli się wrażeniami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted March 5, 2012 Author Report Share Posted March 5, 2012 Ciekawy wpis blogowy na temat zamówienia u Pana Duranca: Buty na zamówienie. Ryszard Duranc Wchodzę w podwórze jednej ze starych kamienic przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Zakład pana Ryszarda Duranca, położony głęboko w oficynie, to miejsce, w którym dosłownie zatrzymał się czas. Panuje tam półmrok, w rogu pracowni popielniczka, na ścianie kalendarz z 2000 roku. Pan Ryszard wspomina, że klienci oferują, że przyniosą nowy, ale on się nie zgadza ze względu na modelkę ze zdjęcia. Muszę się zgodzić z szewcem, pani z kalendarza jest przeurocza i nieodłącznie kojarzy mi się z tym zakładem. Zakładowi szewskiemu pana Duranca daleko jest do luksusowych pracowni obuwia z ulicy Chmielnej. Przypomina czasy, kiedy mężczyzna nie szedł po buty do sklepu, ale właśnie do szewca. To ostatni bastion robienia butów na miarę na każdą kieszeń. Takie miejsca w obecnej rzeczywistości nie mają już racji bytu. Konfekcja sklepowa skutecznie wyparła z rynku szewców z niskiej i średniej półki. ... Buty od pana Duranca, w odróżnienie od obuwia od innych warszawskich szewców, nie są szyte, ale szpilkowane. Jest to stara, przedwojenna metoda wyrobu buta. Szewc robi dziurkę szydłem i wbija drewnianą szpilkę w podeszwę. Łączy w ten sposób spód z wierzchem. Szpilki szewskie to drewniane ćwieczki (kołki) do przybijania podeszwy buta. Wystające końce szpilek szewc usuwa specjalną tarką. But nie ma prawa przeciekać, bo szpilki pęcznieją pod wpływem wody. Drewno dostaje leciutko wilgoci, pęcznieje i zaciska się w skórze. Do szpilkowania skórę się podsusza, a jak dostaje wilgoci od spodu albo od środka, to pęcznieje. - Jak pan chodzi, to skóra się ubija i to wszystko się zakleszcza. Jak jeszcze klej idzie… nie miałem jeszcze uwagi, żeby spody odleciały od wierzchu – podkreśla mistrz Duranc i wyjaśnia, ze ta metoda jest bardziej trwała niż szycie, bo jak nitka puści, to but się może rozlecieć. Przy szpilkowaniu tylko słaby krupon może spowodować odpadnięcie podeszwy. ... Więcej: http://www.szarmant.pl/buty-na-zamowienie-ryszard-duranc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blatio Posted March 5, 2012 Report Share Posted March 5, 2012 Opis butów wypisz wymaluj, jakbym słyszał swoją matkę opowiadającą o butach roboty mojego dziadka Szpilkowanie, klejenie, wszystko znam z opowieści Buty były, jak by to dziś powiedzieć, nie do zaje...chania Dziadek ponoć jeszcze sam gotował "klajster" z różnych specyfików roślinnych, czy tam diabli wiedzą z czego, ale trzymało tak, że prędzej się skórzana podeszwa na wylot przetarła, niż by miała się odkleić... A stara maszyna Singera, na której dziadek cholewki i przyszwy szył, do dziś stoi gdzieś tam w chałupie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted March 5, 2012 Author Report Share Posted March 5, 2012 Pilnuj tej maszyny i dbaj o nią - historia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blatio Posted March 5, 2012 Report Share Posted March 5, 2012 Niestety, nie mam na to wpływu, tam już inna część rodziny rządzi, itp. itd. Ale mój stary Łucznik też daje radę, jakiś czas temu przeszedł ładnie przez podwójną warstwę zamszu na buty, bo sobie paseczek do zegarka z tego szyłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grz Posted May 12, 2012 Report Share Posted May 12, 2012 Jan Bibersztajn Ostatnio kupowałem buty u Bibersztajna: www.bibersztajn.pl Buty kosztują tylko 890 zł A oto moje buty, które ostatnio zamówiłem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted August 25, 2012 Author Report Share Posted August 25, 2012 Męski luksus: buty szyte na miarę http://deluxe.trojmiasto.pl/Meski-luksus-buty-szyte-na-miare-n61263.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blatio Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 D r o g a w o troszeczkę ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted August 29, 2012 Author Report Share Posted August 29, 2012 Z tego co mi wiadomo chętnych nie brakuje, a pracownie mają pełne ręce roboty. Zatem cena ustawiona jest na właściwym poziomie Dla mnie też drogo, ale widać to jeszcze nie jest półka dla mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blatio Posted August 29, 2012 Report Share Posted August 29, 2012 W sumie dobrze, że są chętni i że jakaś polska firma może na tym zarobić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted August 29, 2012 Author Report Share Posted August 29, 2012 Podzielam pogląd A warto promować polskie rzemiosło, bo jak widać pojawiają się miejsca gdzie buty się szyje w bardziej przystępnych cenach. Może z nieco innych materiałów, może jeszcze nie tak pięknie wykończone, może jeszcze nie tej klasy, może jeszcze nie tych wyjątkowych kształtów, co mistrzowskie, ale bliżej płytszych kieszeni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted January 1, 2013 Author Report Share Posted January 1, 2013 Dobre polskie tradycje miarowego szycia obuwia nie mają się zbyt dobrze i nie tylko my to widzimy Central Europe has been blessed with a strong shoemaker craft. I think it is fair to say that countries like Austria, Hungary and Poland have refined the art of shoemaking to no lesser extent than the English. However, something is happening. The post WWII masters are getting old, very old. Among four shoemakers in the city of Warsaw, three are at least 80 years old. Moreover, they don’t have an apprentice. When they close, their shop will close. It leaves the city with Jan Kielman, a fine shoemaker, but a single shop cannot carry a tradition in itself. Shoemaking by hand is a sunset business in Warsaw. http://www.the-journ...king-in-warsaw/ Fotka z Pracowni Jan Kielman: http://www.the-journal-of-style.com/2012/12/19/warsaw-meetings/ Pozostałe fotki z pracowni Kamińskiego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.