Jump to content

Olejowany nubuk - pare zdjeć i pytań


Recommended Posts

Witam,

 

Uzbrojony w wiedzę z forum i po dokonaniu niezbędnych zakupów, postanowiłem sie zabrać za pielęgnację nubuku. No moje oko to był nubuk olejowany (do dzisiaj tak myslę, aczkolwiek ... ;) ).

Buty (obie pary to Timberlandy) miały ładnych kilka lat i nie tknęła ich wcześniej żadna chemia, tylko woda ... nie były nawet złe, ale miały trochę plam, brudu, zarysowań itp.

Postanowiłem, że nadam im nowe życie, na początek potraktowałem je Saphir omnidaim. Wszystko ładnie sie wymyło, ale deko zszedł kolor:

post-2691-0-82021500-1476862513_thumb.jpgpost-2691-0-22817200-1476862529_thumb.jpgpost-2691-0-23814100-1476862551_thumb.jpgpost-2691-0-45232300-1476862558_thumb.jpgpost-2691-0-12965000-1476862567_thumb.jpgpost-2691-0-17441200-1476862574_thumb.jpg

 

I teraz tak sie zastanawiam, że może faktycznie powinienem je może potraktować czymś łagodniejszym (powiem szczerze że chciałem sie przekonać jak działa omnidaim  :)) ale zrobiłem jak zrobiłem ...

Zastanawiam czym je przywrócić do poprzedniego wyglądu, nie są to buty trekingowe wiec nie chciałbym ich traktować zestawem AXE316, to buty bardziej miejskie i chciałbym żeby wyglądały jak kiedyś.

Zastanawiam czy użyć Saphir onguenta czy może któregoś z poniższych środków Tarrago:

http://multirenowacja.pl/renovator-250ml-renowator-pasta-do-zamszu-nubuku.html

http://multirenowacja.pl/pasta-do-butow-nubuck-suede-color-75ml-do-zamszu-i-nubuku.html

Pomijając różnicę w pojemności,aplikację i cenę to nijak nie rozumiem czym sie te dwa Tarrago różnią między sobą.

A może jeszcze coś innego ?

Będę wdzieczny za sugestie porady, połajanki  ;)

Jak juz coś zastosuje ... obiecuje zdjęcia. Mam jeszcze w domu pare par innych butów (nie tylko moich) z nubuku olejowanego i chciałem opracować jakiś sposób żeby je czyścic i zabezpieczać, a nie zmieniać ich wyglądu, jak się dzieje w trekingach przy impregnacji.

Uniwersal Cleaner lub Nubuck Cleaner Tarrago (czasem omnidaim) + któryś z powyższych renowatorów/past powinien być OK, ale chciałem to wypróbować ... szczególnie na trochę zniszczonych butach.

 

Przy okazju taki specyfik znalazłem w domu: Granger's footwear proofer (już nie produkowany bo go nie ma na oficjalnej stronie):

https://www.polarsport.pl/akcesoria/imp-gran-g-max-footwear-prooffer-200ml.html

to cos wartościowego i warto z tego korzystać (mam juz Tarrago Nano) ... bo nie wiem co z tym zrobic, a może ktoś korzystał i sie podzieli wiedzą (czy to przypadkowo nie jakis klon Nikwaxa ;)  ?

Link to comment
Share on other sites

Dedykowany środek do czyszczenia skór olejowanych:

http://multirenowacja.pl/oil-tanned-cleaner-75ml-do-czyszczenia-natluszczonej-skory.html

 

Omnidaim jest dość mocny, ale możesz go rozcieńczać z wodą i wtedy moc spada. 

 

 

 

Pomijając różnicę w pojemności,aplikację i cenę to nijak nie rozumiem czym sie te dwa Tarrago różnią między sobą.

Wszystkie różnice wypisałeś. Najistotniejsza to sposób aplikacji. Aerozolem lepiej jechać buty wykonane ze skór jednolitych, ten renowator z aplikatorem w gąbce lepiej się sprawdza tam, gdzie masz łączenia i potrzebna bardziej precyzyjna aplikacja. 

 

Ja na Twoim miejscu zrobiłbym na początek próbę na małym kawałku tylko z Onguentem i sprawdził czy efekt bez pigmentów odpowiada. 

Ewentualnie Tarrago Tucan, jeżeli chcesz mocniej przyciemnić skórę i nieco ją "zlicować". 

 

Ten Grangers wygląda na jakiś protector chociaż w opisie jest mowa również o odżywieniu skóry, zatem obstawiam, że to odpowiednik Oil Protectora - lepsza wersja to Nano Oil Protector - również mogą nieco przyciemnić skórę, ale w Twoim przypadku efekt może być całkiem fajny. 

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście czyściłem rozcieńczonym omnidaimem (50/50).

 

Kupiłem sobie dzisiaj od razu ten środek do skór olejowanych ... potem zacząłem czytać :) .

Wg. kart charakterystyki to identiko produkt jak  Nubuck Suede  Cleaner Tarrago ... który już i tak posiadałem.

 

Co do renowatora/coloru to też mi tak własnie wygląda jak piszesz ... szkoda tylko, że obie moje pary to jedna właśnie jednolita, a druga łączona z innymi materiałami ... znów trza oba produkty kupić  :D.

Kupiłem tez Tucana (w zasadzie do innych butów) bo właśnie chciałbym uniknąć efektu zlicowania, może w sumie na tych niskich go wypróbuje.

 

Uspokoiłeś mnie z tym Grangersem bo wcześniej zaimpregnowalem (bardzo delikatnie przyciemnił skórę) nim synowi buty (nie mogłem sie doczekać aż mi zamówienie przyjdzie) i zastanawiałem sie czy tego teraz nie zmyć  ;).

 

W każdym razie prace/próby trwają :)

Co to będzie jak zabiore sie za skóry licowe ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Do zamszu i nubuku zasadniczo stosuje się często te same produkty:

http://multirenowacja.pl/category/material-zamsz-i-nubuk

 

Natomiast tłuste plamy, zwłaszcza na jasnych nubukach to często dość spore wyzwanie. 

Próbowałbym koncentratem Omnidaim SAPHIR - w dużym rozcieńczeniu działa jak delikatniejszy cleaner, w większym stężeniu, jak silny odplamiacz. Jeżeli po odplamianiu skóra się rozjaśni, warto zregenerować kolor Suede Renovatorem. Jeżeli czyszczenie nie pomoże, jakąś opcją jest zawsze zmiana koloru na ciemniejszy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.