Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek muszę naprawić żonie sandała, który ma jeden z pasków przyszyty do podeszwy. Pasek zdrowy, spód też ok tylko nitka pękła. Jest cień szansy, że zakręconą igłą bym to zszył ale ... jak zaplatać nitkę to nie mam pojęcia - nigdy nie robiłem tego. Perspektywicznie zapytałem się o szycie mokasynów bo nabrałem ochoty na mokasyny więc jak mi nie minie to może się zabiorę za nie.

 

Jak uda mi się przenieść fotkę to może ktoś podpowie. Oczka na podeszwie i na pasku zamocowanym z boku się pokrywają i wygląda to jakby jedno U nakładać na drugie U tylko że odwrotnie. Mam pewien pomysł ale może ktoś podpowie jak to zrobić dobrze.

IMAG0534.jpg

Edytowane przez Bananetti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

An insight into the manufacturing process of Crockett & Jones shoes.

Crockett & Jones shoes are made using the traditional Goodyear Welted construction. Through 8 stages of production, each pair of shoes undergoes over 200 individual operations. This process takes about 8 weeks.

 

What we say about this collection -

 

"Crockett and Jones have exceptional skill with processing their leathers, much of it is hand burnished and the resulting colours have beautiful rich and natural hues. What we call our Country Collection includes our best selling "Coniston" boot and features Scotch grained leather with ageless styling and Dainite soles. Our range includes styles such as the "Cardiff" with double leather soles and in addition to our formal classics such as the "Connaught" we now include styles with a more contemporary twist such as "Hallam" and "Merton" - introducing a new generation to traditional craftmanship!"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotniki bezszwowe - etap 1 z 3:

 

W najbliższych dniach przedstawimy kilka zdjęć z procesu powstawania bezszwowych lotników w naszej pracowni.

 

Pierwszym etapem jest naciągnięcie wierzchniej skóry na kopyta, w taki sposób, aby cała jej powierzchnia była jednolita i gładka. Usunięcie wszystkich fałd skóry z kopyta to bardzo trudne zajęcie, wymagające przynajmniej kilku godzin pracy doświadczonego szewca.

 

Po zaćwiekowaniu skóry, kopyta trafiają do cholewkarza, który po odrysowaniu pożądanego kształtu buta, zajmie się wycięciem cholewek, a następnie ich wykończeniem i przygotowanim do dalszych prac szewskich.

 

 

1_3 Kielman.jpg

https://www.facebook.com/jk.kielman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższy poniedziałek zaprezentujemy bliżej postępy w pracach nad czarnymi bezszwowymi lotnikami. Na obecną chwilę gotowe cholewki są już ostatecznie zaćwiekowane na kopytach, w tej postaci spędzą weekend i utrwalą swój kształt.

 

W międzyczasie rozpoczęliśmy również pracę nad drugą bezszwową parą, tym razem z francuskiej oliwkowo-brązowej skóry cielęcej, a w planach na następny tydzień - trzecia para.

 

kielman_lotniki2_3.jpg

https://www.facebook.com/jk.kielman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotniki bezszwowe - etap 2 z 3:

 

Wykrojone i wykończone przez kamasznika cholewki ponownie trafiają do szewca, który rozpoczyna dalszą pracę od przygotowania podpodeszw.

 

Podpodeszwy zostają odkrojone dokładnie według kształtu kopyta, a następnie przygotowane do szycia pasowego poprzez wykonanie szydłem kanałów, którymi przebiegnie później dratwa. Przekłute miejsca oznacza się długopisem w postaci kresek na podpodeszwie, co ułatwi ich zlokalizowanie podczas wszywania pasa.

 

Cholewki zostają następnie ponownie naciągnięte na kopyto, gdzie przyklejone do podpodeszwy i zaćwiekowane przy pomocy gwoździ, czekają kilkanaście godzin na całkowite wyschnięcie kleju. Po tym czasie gwoździe zostają wyjęte, a nadmiar zbędnej skóry z cholewek wycięty.

 

Na tym etapie lotniki są już gotowe do wszycia pasa - czyli paska z grubej skóry łączącego podpodeszwę z cholewką, do którego w kolejnym etapie doszyta zostanie zelówka buta.

kielman_2_3.jpg

https://www.facebook.com/jk.kielman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Lotniki bezszwowe - etap 3 z 3:

 

Proces przyszywania pasów oraz zelówek, a także dalsze prace szewskie przy bezszwowych lotnikach przeprowadzane są w standardowy sposób, tak jak przy każdej innej parze butów. Czynności te przedstawione zostaną bliżej w nadchodzących miesiącach w postaci obszernej fotorelacji procesu powstawania butów w naszej pracowni.

 

Tymczasem, realizacja dwóch par bezszwowych lotników dobiegła właśnie końca. Czarna para, znana z poprzednich postów - została już wczoraj odebrana przez zadowolonego klienta, a zatem na zdjęciu finałowym prezentujemy drugą parę gotowych lotników (o których kilka słów znalazło się w poście z 23 sierpnia).

 

Na koniec jeszcze dobra wiadomość: lotniki bezszwowe trafiają do stałej oferty naszej pracowni, a zatem zapraszamy zainteresowane osoby do składania zamówień!

kielman_3_3.jpg

https://www.facebook.com/jk.kielman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.