Skocz do zawartości
Tomii

Prośba w doborze skóry

Recommended Posts

Witam serdecznie, czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby podpowiedzieć jaki to jest rodzaj skóry ?

Chciałbym wykonać (zlecić) podobne siedzenie do motocykla ale nie wiem jakiego rodzaju skóry szukać.

Chodzi o uzyskanie dokładnie takiego efektu "vintage" w podobnej kolorystyce.

Virage8_Blackbean_03.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To jest bardziej kwestia wykończenia skóry niż rodzaju. Nie jest ona odporna na warunki atmosferyczne, trzeba mocno o nią dbać, będzie sie przecierać. Odpowiednie barwniki i lekkie domknięcie lakierem da taki efekt. Z tym,że siodłą motocyklowe maja mieć silne i inne zabezpieczenia. Ładne ale nie praktyczne na motor. Te miejsca przetarte są suche w dotyku i łatwo chłoną wodę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdaję sobie sprawę z faktu że skaj byłby praktyczniejszy :lol: 

Z założenia ten motocykl raczej nie będzie użytkowany w "trudnych" warunkach, ewentualny deszcz może raz w roku ;) gdyby dałoby się zastosować jakiś impregnat "nano" który nie zmieni koloru a zapewni ochronę ?

Co do rodzaju skóry, to chciałbym wiedzieć czego szukać, nie znam się za bardzo, trochę poczytałem tu i tam, czy to ma być jucht, dwoina czy coś innego ? Jaka grubość do takiego zastosowania ? Czy szukać skóry "w kolorze" czy naturalnej i dopiero nadawać kolor ? Fajnie by było gdyby ktoś napisał jak do tego podejść.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ahhh ... nie pomogę w konkrecie, ale jeżeli zlecasz siedzisko od podstaw możesz spróbować podpytać ich z jakiej skóry wykonują swoje - myślę, że to nie jest tajemnica:

https://www.facebook.com/Kingsman.Seat/

https://www.instagram.com/kingsman.seat/

http://lippig6666.wixsite.com/kingsmanseat

 

Uwielbiam podglądać ich realizacje :wub:

kingsman_art_siedziska_motocyklowe_avel_saphir.thumb.jpg.83321e29546c48304b5d925bd68862aa.jpg

kingsman_art_siedziska_motocyklowe_avel.thumb.jpg.5eb5957f6ccc4f73953fa83339815e34.jpg

kingsman_art_2.thumb.jpg.4f0f522726a3fbaa2efb7a5b746319ab.jpg

kingsman_art.thumb.jpg.0b76f29dff9bfe008b1f79bcf049f5c0.jpg

kingsman_art_1.thumb.jpg.e10259c9b70c52fd55dd56156de49a70.jpg

kingsman_art_siedziska_motocyklowe.thumb.jpg.bfe89dd385b51652ef2796f76eb8e8a5.jpg

kingsman_art_3.thumb.jpg.7ff08a146e82c8bef4b6f09325402b69.jpg

 

Domyślam się, że trochę daleko, by tam zlecać, ale jakbyś zdobył nadającą się do patynowania skórę, to myślę, że na miejscu na przykład @tosa z malowaniem już by sobie poradził. Z tego co wiem, to wśród motocyklistów ma wierne grono stałych klientów :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Tomii napisał:

Tak, zdaję sobie sprawę z faktu że skaj byłby praktyczniejszy :lol: 

Z założenia ten motocykl raczej nie będzie użytkowany w "trudnych" warunkach, ewentualny deszcz może raz w roku ;) gdyby dałoby się zastosować jakiś impregnat "nano" który nie zmieni koloru a zapewni ochronę ?

Co do rodzaju skóry, to chciałbym wiedzieć czego szukać, nie znam się za bardzo, trochę poczytałem tu i tam, czy to ma być jucht, dwoina czy coś innego ? Jaka grubość do takiego zastosowania ? Czy szukać skóry "w kolorze" czy naturalnej i dopiero nadawać kolor ? Fajnie by było gdyby ktoś napisał jak do tego podejść.

Skaj czyli poliuretan to porażka. Skóra dobrze domknięta. Ostatnio na Fiebings coś podobnego robiłem ale Saphir będzie najlepszy. Plus lakiery I konserwacja. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za informacje i inspirację !

Muszę przygotować podstawę i wtedy będę szukał wykonawcy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przeszukując internet trafiłem na skórę typu pull-up, czyli olejowaną lub woskowaną, wydaje mi się że to właśnie tego szukam, co myślicie ?

Powierzchnia będzie reagować i zmieniać się pod wpływem użytkowania, co w starym motocyklu powinno dać ciekawy efekt.

Znalazłem sprzedawcę z Wielkiej Brytanii ale może wiecie gdzie w naszym pięknym kraju można taką skórkę nabyć ? Chodzi o kawałek ok 80x40cm...

pull_up leather.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hurtownie skór np. Dap w Łodzi czy różne inne. Ewentualnie kawałek może się uda z garbarni jeśli jest jakaś w pobliżu. Ta skóra absolutnie nie nadaje się na siodło do motocykla. Chłonie wodę, wytrze się błyskawicznie i wyblaknie. Chyba,że oglądania. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem,dalczego skóra którą używa się do produkcji obuwia trekingowego nie nadaje się na siedzenie motocykla ?  Wydaje mi się, że buty takie użytkowane są  w cięższych warunkach niż siedzenie motocykla, oczywiście zakładam, że skóra będzie konserwowana co jakiś czas.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pull-up jako woskowany a nie olejowany nie wytrzyma na siodle motocyklowym. To słabe wykończenia. Buty są narażone na zmoczenie,słońce, zginanie plus czubki na ścieranie. I będą ulegały zniszczeniu. W siodle motocykla jest oprócz wody,słońca i wszelkich warunków jeszcze ciągłe tarcie , pot itd. Jeżeli jest to skóra olejowana to powinna wytrzymać wodę przy ciągłęj impregnacji ale nie wytrzyma tarcia. Są specjalne barwniki olejowane Fiebings używane np. do siodeł końskich - dają piękne efekty patyn jak safir ale mają odpowiednią ( zresztą też jak saphir ) odporność na ścieranie. Od lat pracuje z klubami motocyklowymi i ludźmi jeżdżącymi poza klubami, mam wielu znajomych motoxyklistów i jeśli to siodło ma być praktyczne to musi być z odpowiedniej skóry z odpowiednim wykończeniem. Można samemu wcale nie tak trudno pomalować saphirem i domknąć lakierem nadając głębie koloru jak i uszczelniając skórę. I będzie piękny efekt. I trwały.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, tosa napisał:

Pull-up jako woskowany a nie olejowany nie wytrzyma na siodle motocyklowym. To słabe wykończenia. Buty są narażone na zmoczenie,słońce, zginanie plus czubki na ścieranie. I będą ulegały zniszczeniu. W siodle motocykla jest oprócz wody,słońca i wszelkich warunków jeszcze ciągłe tarcie , pot itd. Jeżeli jest to skóra olejowana to powinna wytrzymać wodę przy ciągłęj impregnacji ale nie wytrzyma tarcia. Są specjalne barwniki olejowane Fiebings używane np. do siodeł końskich - dają piękne efekty patyn jak safir ale mają odpowiednią ( zresztą też jak saphir ) odporność na ścieranie. Od lat pracuje z klubami motocyklowymi i ludźmi jeżdżącymi poza klubami, mam wielu znajomych motoxyklistów i jeśli to siodło ma być praktyczne to musi być z odpowiedniej skóry z odpowiednim wykończeniem. Można samemu wcale nie tak trudno pomalować saphirem i domknąć lakierem nadając głębie koloru jak i uszczelniając skórę. I będzie piękny efekt. I trwały.

No dobrze, ale jaka ma być baza ? Konkretnie jakiej skóry potrzebuję, typ, rodzaj, grubość, potrzebuję takich łopatologicznych informacji.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×