Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie otworzyć jeszcze jeden temat, chciałbym sobie kupić buty typowo trekkingowe. Przeznaczenie: polskie góry, z Tatrami włącznie, trekking raczej od wiosny do jesieni, czyli bez zimy.

Przeglądając różne fora tematyczne wyrobiłem sobie zdanie, że buty o twardości ~meindlowskiego B [ostatecznie B/C] byłyby dla mnie odpowiednie. Nie znam się za bardzo na dobrych firmach trekkingowych, więc wstępnie wziąłem pod uwagę buty produkcji Lowa oraz Meindl [jako że znane mi są z produkcji bardzo dobrych butów taktycznych - w tym temacie mam jednak większe pojęcie ;) ].

 

Chciałbym kupić buty w całości ze skóry, najlepiej z licowej a nie nubuku. I tutaj chyba już Meindl odpada, bo widziałem tylko nubukowe Borneo oraz Vakuum, chyba, że się mylę.

Lowa oferuje skórzane Mountain Boots, Super Camp 2, oraz Patrol Boots. Do obejrzenia np. pod poniższym linkiem:

http://www.rvops.co.uk/Catalogue/Military-Boots/Lowa-Boots/Black

Jest jedno "ale": są to buty z serii Task Force, czyli nadal mają dużo wspólnego z taktycznymi, nie wiem czy w górach sprawdzą mi się równie dobrze jak typowe trekkingi. To, co dodaje mi nadziei, to występujący w tych modelach charakterystyczny dla butów trekkingowych otok dookoła buta. W typowo taktycznych się czegoś takiego nie stosuje, więc może jednak, kto wie? :)

 

Jest i drugi nurtujący mnie problem - wyściółka [i ewentualnie membrana].

Nigdy nie miałem butów z Gore Texem. Zastanawiam się czy faktycznie podnosi temperaturę w butach w stosunku do skórzanej wyściółki, bądź Cambrelle? Czy prawdą jest, że latem, w skórzanych butach z gore texem będzie mi zdecydowanie mniej komfortowo [bardziej gorąco] niż w takim samym modelu bez membrany, z wyściółką skórzaną, bądź Cambrelle?

Na przykładzie moich Haixów BW 2005, wiem, że w połączeniu pełna skóra licowa + skóra wewnątrz jest mi wystarczająco ciepło w stopy latem. Jakby gore tex miał to uczucie jeszcze spotęgować, to dziękuję postoję :)