kubaborysko Posted March 27, 2013 Report Share Posted March 27, 2013 (edited) Podpinam się pod temat. Miałem zacząć nowy, ale nie wiem, czy to zasadne. Otóż macie jakieś sugestie na rozwiązujące się sznurowadła w butach trekkingowych? Z praktyki zauważyłem, że te płaskie jeszcze jakoś w miarę się trzymają, owalne już kompletnie puszczaja. Nie wiem na ile impregnowanie olejami / woskami buta ma znaczenie, ale teoretyzując podczas sznurowania buta sznurówka ulega pewnie natłuszczeniu, co raczej potęguje "puszczanie", taka moja teoria. Jakieś sugesie? Jeśli temat jest na osobny wątek uprzejmie proszę o przeniesienie. Edited March 27, 2013 by kubaborysko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted March 27, 2013 Report Share Posted March 27, 2013 Skopiuję część dyskusji z innego wątku i dalej rozwijajmy, bo temat faktycznie ciekawy ... http://www.wbutach.pl/topic/133-czym-jak-i-ktore-buty-impregnowac/page__st__20#entry1026 I jeszcze pytanie nie-tłuszczowe - co polecacie na ciągle rozwiązujące się sznurowadła? Mam tak w tych chirucach. Po prostu sznurowadła są śliskie czy można nie wiem, je nawoskować albo coś, aby się lepiej trzymały po zawiązaniu ? Co do sznurowadeł . Powiem Ci że tak samo kiedyś myślałem że już jestem dużym chłopcem i umiem sznurować No okazało się że nie Finalnie jedno oczko wystarczy przewinąć raz jeszcze i po sprawie - przy czym sznurowadła rozwiązują się "klasycznie" to jednak umiłowane schylanie przestaje doskwierać . Pomaga odrobinę zanurzenie w roztworze tego wosku i ich wysuszenie - ale nie aż tak jak wspomniane sznurowanie. Druga zaleta owego nasączenia woskiem objawia się zimą - sznurowadła tak nie ciągną wodę i pozostają suche . Ja na rozwiązujące się sznurowadła w swoich Hanzelach (za to są nie do zarżnięcia jeśli chodzi o trwałość) stosuję przy pierwszym "zaplataniu" sznurówek prosty węzeł, tzw. babski, dopiero na nim wiążę kokardkę - pomaga znacząco. W jednych butach po prostu wymieniłem "okrągłe" sznurówki na "płaskie", które pozostały mi po nieużywanych Scarpach. Też polecam - problem z rozwiązywaniem się skończył Sznurówki okrągłe (rdzeniowe). Takie sznurówki są wytrzymalsze od płaskich i dlatego często spotykane w turystyce. Ale - trzeba je inaczej wiązać. Wiązanie klasyczne wzmocnione Po wiązaniu klasycznym, robi się dodatkowe przełożenie kokardami. Dołączona grafika Sznurówki okrągłe, długie (rdzeniowe). Stosowane w butach wojskowych. Ponieważ takie buty mają przelotki na całej długości (nie mają haczyków) - muszą mieć bardzo długie sznurówki. A po zasznurowaniu butów, z tymi długimi końcówkami coś trzeba zrobić. Rezerwiści wiążą je jak zwykłe buty - z dwoma kokardami długości 20 cm, które zaczepiają o przeszkody, zwłaszcza podczas czołgania. A recepta jest prosta: 1. ---- Nad dziurkami-przelotkami zrobić pojedyncze przełożenie (pół węzła płaskiego). 2. ---- Owinąć sznurówki po obu stronach cholewy do tyłu. 3. ---- Z tyłu buta zawiązać węzeł płaski. Bo nie ma kłopotliwych kokardek. 2.5 -- Jeśli końcówki są za długie - zrobić jeszcze jedno owinięcie cholewy i węzeł zawiązać z przodu. 3.5 -- Wadą węzła płaskiego jest fakt, że po namoknięciu i/lub zamarznięciu sznurówek trudniej je rozwiązać. Dlatego można ostatnie wiązanie zrobić klasyczne lub klasyczne wzmocnione ale powstaną w ten sposób kłopotliwe kokardki. Dołączona grafika Dołączona grafika W butach turystycznych (z haczykami) można również skrócić sznurówki owijając je wokół kostki i dosznurować do końca na haczykach. Jednak taka metoda sprawia, że sznurowanie staje się bardziej statyczne. Dołączona grafika Kilka dodatkowych porad dotyczących sznurowania butów wojskowych: 1. Przed lub po zdjęciu buta rozluźnić sznurowanie na całą długość sznurówek - zakładanie będzie łatwiejsze i nie będzie się niszczyć wnętrze buta podczas zakladania "na siłę". A butów można używać jak luźnych kapci do chodzenia po obozie. 2. Na końcach sznurówek zawiązać supły - dzięki temu sznurówki zawsze pozostaną w przelotkach poczas rozsznurowywania. źródło: http://survival.strefa.pl/ Nie - to nie to . Takię wiązanie uniemożliwia tradycyjne ściągnięcie węzła - a jak sznurowadła ściągną się mocniej będzie większa lipa - Ty nie_problem wiesz że ja wiem ale inni nie wiedzą i jest to dobry temat na osobny temat Doba kupię trochę paracordu i zaczniemy ćwiczyć tema Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted March 27, 2013 Report Share Posted March 27, 2013 Może warto wypróbować kilka różnych węzłów i stosować optymalny dla danych butów i sznurowadeł http://www.fieggen.c...elace/knots.htm Double Shoelace Knot wydaje się być całkiem spoko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AXE316 Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 Double Shoelace Knot wydaje się być całkiem spoko: No i jest spoko faktycznie - stosuję od kilku lat na butach i plecy odpoczywają faktycznie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubaborysko Posted March 31, 2013 Author Report Share Posted March 31, 2013 Aż spróbuję przy pierwszym terenowym wyjściu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swiety Posted April 3, 2013 Report Share Posted April 3, 2013 każdy żeglarz zna ten węzeł ja od lat go stosuję bo ładnie wygląda i się nie rozwiązuje tak łatwo chociaż jak są śliskie sznurowadła to i tak nic nie da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nie_problem Posted April 22, 2013 Report Share Posted April 22, 2013 Może się przydać http://www.iwillknot.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurowki Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 (edited) Jako producent sznurowadeł powiem jedno... wystarczą sznurówki porządnej jakości - wielu producentów oszczędza na materiale i wykorzystuje najzwyklejsze przędze, które mają mały współczynnik tarcia - mówiąc prościej przędza taka jest "śliska" dlatego węzeł puszcza. Do produkcji sznurowadeł wysokiej jakości powinno się wykorzystywać przędze teksturowane, której powierzchnia mówiąc prostym językiem jest bardziej chropowata co zapobiega rozwiązywaniu sznurowadeł. Druga sprawa to splot wykorzystywany przy produkcji sznurka - im gęstszy tym lepiej ponieważ pojedyncze pasma przędzy będą się o siebie bardziej zakleszczać. Jeśli ktoś ma wątpliwości to chętnie podyskutuję - dostarczaliśmy sznurowadła dla ratowników topr oraz strażaków Pozdrawiam Edited July 18, 2014 by Sznurowki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AXE316 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 dostarczaliśmy sznurowadła dla ratowników topr oraz strażaków A kiedy zobaczymy próbkę dedykowaną dla forumowiczów ? Witamy na pokładzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sznurowki Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 A kiedy zobaczymy próbkę dedykowaną dla forumowiczów ? Witamy na pokładzie Co masz dokładnie na myśli ? Dla użytkowników forum jest już ustalony rabat 10% na wszystkie nasze wyroby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AXE316 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Coś o czym się rozpiszą wszyscy - no ja specem nie jestem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.