Skocz do zawartości

Męski półbut na cztero centymetrowym obcasie typu mokasyn


difer

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie do Szewca, jako że jestem jeszcze trochę laikiem w temacie:

 

1) Jakiej dokładnie skóry i z której części zwierzaczka używa się na skórzane podeszwy?

2) Jakimi środkami impregnuje się takie podeszwy, by nie namakały i nie łapały wilgoci w codziennym użytkowaniu? O ile to nie jest jakaś tajemnica, oczywiście :)

 

Niestety, nie załapałem się na rozmowy na te tematy z moim dziadkiem kamasznikiem, zanim umarł, więc pozwolę sobie zapytać teraz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak robił difer, ale generalnie stosuje się mastyks - mieszaninę korka i żywicy, która w trakcie eksploatacji dopasowuje się do anatomii stopy. Nie pamiętam, jaki rodzaj korka był uznawany za najlepszy.

Zerknąłem jeszcze co wikipedia mówi nam o tej żywicy:

 

Mastyks (gr. Μaστίχa) - "Łzy Chios" - miękka, aromatyczna żywica naturalna, pozyskiwana z balsamu wyciekającego z drzewa Pistacia lentiscus, rosnącego na greckiej wyspie Chios, w Turcji na półwyspie Çeşme, w Afganistanie, Beludżystanie, zachodniej i północnej Afryce, a także w Meksyku.

 

Od czasów antycznych znane są jego właściwości bakteriobójcze i grzybobójcze ...

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mastyks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to na pierwszym zdjęciu wypełnienie to jest płyta korkowa czy może taka masa korkowa jak widywałem na "zachodnich produkcjach"?

 

Oczywiście płyta, jak zostanę przedsiębiorcą to się postaram o masę, a jak bym w tym miejscu umieścił, bez klejenia listek skóry karkowej albo płatek kory brzozowej, to jaki bym efeki uzyskał? :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odpowiedź 1 Skóra grzbiet tz.Blankowa oraz szyja tz. karkowa, oczywiście to ogólnik , sposób wyprawy tych elementów zalerzy od przeznaczenia.