Skocz do zawartości

Podeszwa i wkładka - z czym się to je?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.

 

Nie ukrywam, że z klasycznymi/skórzanymi butami niewiele miałem przed dzisiejszym dniem wspólnego.

Jestem w temacie totalnym laikiem i nie mam de facto pojęcia bladego co tutaj się stało i czy to jest OK ;)

 

Otóż dostałem dziś pierwsze ręcznie robione i porządne (mam nadzieję) buty.

Oczywiście przymierzam, ale poczułem a następnie zauważyłem coś dziwnego (zdjęcie).

 

Po pierwsze, podeszwa z przodu od wewnętrznej strony ma znaczek, że to skóra - ale jest twarde, można postukać jak w jakąś tekturę...

Co to za materiał? Czy tu wszystko jest w porządku? ;)

Po drugie, mam wrażenie, że ktoś zapomniał włożyć wkładek do tych butów...

Dokupienie to żaden problem, ale... czy może w tym chodzi się bez wkładek?

Widać szwy w poprzek i klejenie w ~połowie buta... Do tego jakieś gwoździe ;)

 

Wiem, że dziwne pytanie, ale całkowicie tutaj zgłupiałem...

 

A jeśli dokupić - to jakie najlepiej wkładki by pasowały do takich butów?

post-4261-0-08784500-1485187960_thumb.jpg

Edytowane przez Albin88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Wydaje się że wszystko jest w porządku," twarde" ze znaczkiem to podpodeszwa, która zazwyczaj jest dużo grubsza niż cholewka czy podszewka. Powinna być to skóra elastyczna i porowata. Elatyczność ułatwia stopie wykonywanie ruchów, porowatość ułatwia przepuszczanie powietrza, wsiąkanie potu oraz szybkie wysychanie skóry. Na podpodeszwy wykorzystywało się skóry z boków bydlęcych oraz karku. Grubszy jest w zasadzie tylko "krupon" wykorzystywany głównie na podeszwy i jest bardziej zwarty.

 

Jeśli chodzi o następne pytanie, to są tu wklejone pół wkładki (stąd ślady kleju), pewnie jest pod nią jakaś pianka lub inny materiał(stąd widoczne szwy).